Ha látássérülteknek szánt szolgáltatások fejlesztéséről van szó, mindig a legjobb út megkérdezni magukat a látássérülteket, hogy mire volna szükségük. Ezért is örülnek a szövetség munkatársai, amikor megkeresik őket igényfelméréssel, szolgáltatások továbbfejlesztéséről szóló kutatásokkal kapcsolatban.
Most épp Willen van Liendentől kapott egy telefont és levelet az MVGYOSZ a látássérült emberek postai szolgáltatásokkal kapcsolatos igényeinek és tapasztalatainak felmérése céljából. A kutatást az Európai Bizottság megbízásából a német WIK-Consult cég végzi, az eredményeket a postai szolgáltatásokra vonatkozó EP Direktíva végrehajtását vizsgáló tanulmány értékelésénél, illetve az ennek hatására végzett esetleges módosításoknál fogják igénybe venni. A felmérés konkrét tárgya a “postai szolgáltatásokat igénybe vevők igényei” volt.
A munkatársak készséggel adtak tájékoztatást az itthoni helyzetről, a postai szolgáltatások hiányosságairól, megemlítve az e-kormányzás akadálymentes hozzáférhetőségének hiányát, illetve a postákon belüli akadálymentesen hozzáférhető kiszolgálópult, valamint a csomagkiadó automaták akadálymentesítésének szükségességét. A cégtől utólag levelet is kapott az MVGYOSZ, melyben megköszönik a szövetség segítségét.
Ádám Judit